Tuesday, September 16, 2008

Kenangan raya...

raya this year tk rs best sgt la.x excited pun nk raya..
maybe sbb dh tahu kena keje kot...sedih je rs hati mengenangkan kena keje time raya..tp inilah pengorbanan yg harus di bayar dgn memilih kerjaya ni...tp x pe...melaka kl dkt jer...yg plg tk best sbb tk dpt ikut my clicks konvoi raya..tp nk buat mcm mn..dh kena keje kan....ibu pun dh start mumbling..yelah anak pompuan sorang jer..penat la ibu nk buat sumer sendiri..dh la umah tu antara tumpuan sedara mara dtg berkunjung time raya..nk tk nk anak2 bujang die kena turun dapur la..hehehe...x per biar adik2 belajar ringan2 kn tulang tlg kt dapur...rs nya kalo adik yg bongsu tu bole harap lg..tp kalo abg die..mungkin tidak...hehehe..wafi mn la rajin nk wat keje2 dapur ni...tp x pe keje lain masih bole diharapkan lg...

tp kalo bercakap pesal persiapan raya..kanak2 la yg plg excited...teringt zaman kanak2 dulu...excited sgt setiap kali nk beraya...bile mlm 7 likur lagi la..pasang pelita satu umah..bestnyaaa...main bunga api segala..isk3...rindunyaa zaman kanak2 dulu......

aper plak yg korang rindu time raya? esp time kanak2 la...

3 comments:

Mohd Kamal said...

blik kg malam raya.. sedey ooo ptg raya kena keja lagik!!

Wahidah said...

kamal : ala at least cuti gk...dr i yg kena keje ni...:(

* apa yang dicari? * said...

"raya, raya, oh raya..."

di pagi raya terjaga awal, walaupun ke kamar tidur lewat di malamnya. tanpa kantuk, segera bungkam dari tilam empuk yang melapik dan gebar selimut yang menyelubungi.

*excited!*

adik-adik berebutkan bilik air yang satu itu. semua bangkit awal, semua mahu bersiap hias awal di hari istimewa itu. abang dah sedia maklum, terlantar lagi di katil bujangnya.

*meriah!*

siap sudah masing-masing. lihat abang memerap di dapur dengan mata kuyunya di meja, meratah ayam goreng bakal santapan di pagi itu. mak dah mula bising dari atas, arah si abang mandi dan bersiap.

*merangkak malas di tangga*

sedang khusyuk abang mandi, si adik melaung dari bawah. "abang, kak ayu dah datang!" dari malas tiba-tiba segar, tiba-tiba gesa.

*"tunggu kejap!"*

bergegas turun tangga. si abang dah bukan si pemalas awal pagi, tapi kini si kacak pujaan bunga di aidilfitri. namun, malang...

*GEDEDANGGG!!!*

"aisey, camne leh jatuh katil lak ni?! laa, mimpi ke? ayu!!! waa, hari ni raya tapi tak cuti! raya sorang-sorang lak tu!!!"


p/s ini cerita separa benar. kita hampir-hampir serupa ida. Salam Aidilfitri! hehe...