Wednesday, March 30, 2011

Messy

Salam sumer..
Sorryla lama tk menulis..
Ne dh hari ke 9 saya di bumi Arab ne..
Still dlm adjustment..
Messy here n there..:(

Ntahla maybe sbb i really not enjoy my vacation yg lalu..
So rasa ralat n homesick tu masih bersisa..
Even jet lag pun masih bersisa..
Pdhal dh seminggu lebih..

Mood nak keje dgn bersungguh2 pun ke laut..
Tapi tugas tetap dilakukan dgn seikhlas yg terdaya..
Keje kt ER esp kat room mmg hectic giler..
N yg buat sya lagi frust..
Speciality elaun yg patutnya hak sya..
yg patutnya sya dpt masih sya tak dpt..

Yelah bayangkan la..
Org len sumer dpt speciality elaun ER 2000+
Saya sorang je dpt 750
Dgn sya dh jadi in charge sumer..
Sangat rasa tidak adil di situ..
Bila di tanya beribu alasan di beri..

N kalo di kira2 mau dkt 10k yg tertunggak yg mereka tk byr..
Sape tk kesal kan..
Bukan sket amount tu..


Thats why la saya rasa saya kena move on..
Lagipun insyaAllah byk lagi peluang pekerjaan yg ade di luar sana..
Even di Saudi ne pun byk lg hosp lain yg offer gaji n benefit yg baik..
Tadi sya dh p British COuncil..
Mahal gile IELTS kt sini..
Total out dkt 2k..
Giler ar..
Nyesal lak tk amik kt Mesia je dl..:(

Bersiaran dari Al-Aoun compound,

14 comments:

Faisal Admar said...

eh exam tu bukan untuk buat phd di luar negara?

Wahidah said...

Faisal : bukan takat phd..even utk wat degree or keje kt sana pun kena ade ielts gk..:)

si para para said...

err cik wahidah ni keje apa ek..pemandu pelancong ke wartawan..dua dua bukan kan..

Wahidah said...

saya bekerja sbg blogger tegar bole dak..hahaha..

aci tak kalo awak bgtahu saya dl awk keje as aper..


tp tak aci gk sbb rsnya awk bole agak kot..aperla..cuba alert sket bole dak mr pepara sakura..:P

Sheherazade said...

tertanya2 juge ni :D

pijankodok said...

jgn menyesal... ada hikmahNya... ;)

si para para said...

emm..saya baru je pestime kerja..tapi dulu pernah jugak keje main main..hehe tapi sekarang keje makan gaji., tak best.

Mama Gee said...

hehe tak berapa nk paham istilah2 perubatan tu..tp mengharapkan yg terbaik utk wahidah... :)

Wahidah said...

Peri Pia : hehehe...tungguuu

Wahidah said...

Screlttfr ; yeah....tq for the reminder

Wahidah said...

Si Para2 : saya pernah gk keje gomen..yup agak kurang best keje di gomen sebenarnyaa...tp depends kot ngan which places of gomen uare working with

Wahidah said...

mama Gee : tu pun dh lebih dr cukup sista..thanks..:)

ieda said...

look forward..buatlah apa yg dirasa nak buat sementara belum kawen ni.nanti bila dah kawen banyak benda lain nak kena fikir & kena consider.

si para para said...

KKM.. so sad...
:(