Thursday, May 5, 2011

Jom Solat


Hari ne sya nak citer pesal solat..
Saya nak cite pesal kelebihan org Arab..

Mesti byk yg dh dgr..
Betapa diorang ne pentingkn solat..
Time solat sumer kedai or pejabat tutup..
Kalo p shopping leh tgk yg perempuan akan solat di mana2..
Even dpn kedai..

Kalo p tmpat public..
Kdg2 dkt parking kete..
Atau atas rumput pun ade..

Kalo dkt hosp ne..
Time solat..
Doctor2 ne akan tinggalkn patient..
(kecuali la ade kes yg mengancam nyawa)
Dan akan berjemaah solat kt surau unit kecemasan ne..
Esp kalo ade konsultant yg alim mmg die akan panggil sumer staff solat jemaah..
Tapi yg lelaki jerla...
Sgt bgskan..
Mmg sya kagum cara mereka utamakn solat dlm kehidupan..

TAPI yg tk bestnya...
Mereka kurang sediakan tempat solat utk perempuan..
Agak susah nak cari tmpt solat utk wanita..
Tu yg kdg2 mmg byk kes tgk wanita solat kt depan kedai je..
Tak hirau pun org lalu lalang..aish..

Kesimpulannya..
Solat tu tiang agama..
Kalo bole jgn la kite leka yea..
Jaga solat sebaik yg mungkin..:)

Salam ukhwah,

12 comments:

Peri PiA said...

sesungguhnya :)

J.M.R said...

kan bgus kalo disediakan tmpt solat utk laki dan pmpuan..

Redbloodsnow said...

kagum plak zie tgk pic tu :D

sW33tdARLiNG said...

masalah solat mmg takde hal boleh jer di mana2.. tp tang pompuan nak ngambil wuduk tu, adalah sikit kelecehan kalau tak kena dgn tempatnya..

mummysyafie said...

naper tmpt solat tuk pompuan kurang erk??

Wahidah said...

Pia : yezza..btol tu..:)

Wahidah said...

JMR : tk byk..even kt hosp ne pun tk de...sedih gk..so solat jerla kat stor atau tumpang bilik kosong

Wahidah said...

Zie : tula..impress gilerkan...

Wahidah said...

Kak Amy : tula pesal....nak amik wudhuk tu kena ade tmpt yg proper..:)

Wahidah said...

Kak Nor ; kat sini mmg gitu..ade surau tk de tmpt solat pompuan pun ade...sini byk utamakn laki rsnyaaa

hans said...

betul tu
solat tu penting

Wahidah said...

Hans : sbb tu solat tu tiang agama..:)